OPPS 5: "Curăţenie generală" / Florin Lăzărescu

"În casă, am întrebat-o pe Ralu, la rîndu-mi curios, ce haine a pus în sac, la aruncat. «Care sac?». Cică nu pusese nici o haină de aruncat în saci, ci hainele noastre bune, ca să nu se umple de praf. În ăla pe care îl aruncasem erau cămăşile mele business, blugi, tricouri, pulovere etc. Mi-e şi frică să fac un inventar şi să văd ce haine îmi lipsesc. Sincer, îmi pare un pic rău după ele (sînt genul care are haine «favorite»), dar cum ar fi fost să mă duc iute la gunoi – plin de var din cap pînă în picioare, în şlapi, în nişte cîrpe de tricou şi o pereche de pantaloni scurţi – şi să mă bat cu ţiganii lîngă tomberon pe nişte haine? Cum aş fi arătat în ochii vecinilor care ar fi privit scena de sus, de la fereastră?… Să fie primit."

[Aşa de mult mi-a plăcut textul ăsta a lui Florin Lăzărescu, pe care-l puteţi citi integral aici, încât m-am gândit să reiau Păpădia pe săptămână cu el. Este aproape cât un poem.]

[Aflaţi mai multe detalii despre OPPS / O păpădie pe săptămână.]

2 comentarii:

Agerpresh spunea...

opps? ce-i asta, suna a organizatie terorista. ia sa vedem, organizatia pentru propasirea salmonelei? sunteti un fel de securist literar si tre' sa faceti raport saptamanal? cine-i clientul? altfel, multe succese pe ramura!

Mircea Ţuglea spunea...

chiar este o organizaţie teroristă - terorizează cititorii cu texte bune...