A-i duce geanta cuiva

Sunt surprins (ca să nu spun jignit) de faptul că se insinuează, mai mult sau mai puţin, în varii contexte, că "aş fi dus geanta cuiva". Ca să fiu foarte clar, şi exceptând din start accepţiile metaforice ale sintagmei, singura dată când chiar i-am dus geanta cuiva este atunci când l-am condus la Gara de Nord pe Marin Mincu, ce pleca spre Constanţa, şi care la casa de bilete m-a rugat să-i ţin geanta, motivând în acelaşi timp că "în definitiv, sunt cărţile voastre" (era vorba despre exemplare din antologia Generaţia 2000). I-am purtat-o până la tren, nu mai mult de 5 minute - însă surpriză, a doua zi cineva (care este puţin probabil să fi fost de faţă) m-a acuzat că sunt "purtătorul de geantă", Acelaşi personaj inserează, din timp în timp, aluzii la "gentofori". Bine-bine, şi ce dacă? Faptul că, câteodată, i-am purtat geanta mamei / tatălui / soţiei mele se pune? Că le car zilnic copiilor ghiozdanele? Oare se pune faptul că, cel mai adesea, mă port şi pe mine în spate?

0 comentarii: