Nişte datornici

Câţiva dintre datornicii noştri, pe cât posibil aranjaţi cronologic: Tribunalul Constanţa, care de vreo 10 ani de zile ne datorează ceva bănuţi, Biat Construction, firma turcească ce se ocupa cu ridicarea mall-ului de pe strada Traian din Constanţa, cea căreia, după ce i-am tradus zeci de acte ale muncitorilor angajaţi (turci din Bulgaria), a refuzat să mai dea vreun ban şi-a intrat în faliment (rest de plată 600 lei), Belgian Investment, de asemenea falimentată, după ce-a cumpărat iahturi de lux şi nouă a uitat să ne plătească un amărât de 300 lei, Riverline, proprietara a două nave olandeze cărora noi le-am tradus documentaţiile, dar şi amatoare de maşini second-hand pentru care a uitat să plătească (soţia unuia dintre asociaţi a trecut în fugă cu maşina, a luat actele şi mi-a aruncat în grabă un "vă plăteşte soţul meu!", după care a dispărut - n-am reuşit nici până acum să aflu a cui soţie era - pagubă: 200 lei), un medic din Franţa al cărui nume nu-l mai reţin, restant cu 700 lei, o firmă de traduceri, pe numele ei Sakodex, alte 700 lei, un birou de traduceri din Bucureşti, Atis Pro Interpretariat, care ne-a cerut într-o noapte să traducem 56 pagini (susţinea că-s 22), încă vreo 400 lei, şi, bomboana de pe colivă, Poliţia Constanţa, care amână de 4 luni plata contravalorii pentru o traducere făcută duminică seara, în prezenţa agentului Dorin Tudose şi-a unui tip de la contrainformaţiile militare, după ce am fost asigurat, succesiv şi de câteva ori, că "s-a făcut plata", că "nu mai durează mult", că trebuie "factura în original" - deci am fost minţit de fiecare dată, cu şi mai mare tupeu. În total, vreo 4000 de lei, şi nu-s sigur dacă n-am uitat multe chestii, mai mari sau mai mici. Plus câte alte firme / instituţii care-au plătit abia în urma adresei de mediere / trimitere în judecată.... Nu le luăm în considerare şi pe ele, fiindcă probabil că suma s-ar înzeci. Nici impozitul pe care l-am plătit măreţului stat român pentru toate aceste lucrări facturate, dar neplătite, nu-l mai luăm în considerare, nu-i aşa? În concluzie, dacă întâlniţi vreunul dintre numele de mai sus, sfatul meu este să le evitaţi - ba nu, să fugiţi mâncând pământul!

0 comentarii: